.

.

piątek, 18 czerwca 2010

Ciasteczka z białego sera wg Aleex





To odmiana rogalików z białego sera, które Wam bardzo smakowały. Ciasteczka są równie pyszne. Zaczęłam je robić, kiedy moje dzieci miały taki okres, że nie jadały nadzienia. Ponieważ rogaliki bez nadzienia bardzo im smakowały, zaczęłam robić ciasteczka. Moje dzieci lubią je nadal, ale robię je nie tylko dla nich. Pewnego dnia pojawiła się u mnie moja przyjaciółka z podstawówki ze swoją córeczką, Zosią. Malutka uroczo siedziała, ale po chwili zaczęła się nudzić. Wtedy zaproponowałam jej pieczenie ciasteczek. Oczywiście zgodziła się z chęcią. Cudownie wyglądała ta malutka dziewczyneczka z rączkami ulepionymi ciastem i szeroko otworzonymi z radości oczkami. Wszystko jej się podobało: i robienie ciasteczek, i ich pieczenie, a najbardziej jedzenie. Teraz, kiedy mnie odwiedza razem z mamą, zawsze mówi, że z ciocią Agą będzie piekła ciasteczka. Za jakiś czas będzie robiła je zapewne sama, bo są prościutkie i świetnie smakują. A może upieczcie je w swoich domach?

Składniki:

• 25 dag mąki
• 25 dag margaryny (lub masła)
• 25 dag białego sera
• 10 dag cukru pudru

Sposób przygotowania:

1. Wszystkie składniki posiekać, wyrobić z nich ciasto. Rozwałkować je na stolnicy posypanej mąką. Wykrawać foremkami ciasteczka.
2. Wierzch posmarować rozkłóconym jajkiem z mlekiem. Można posypać cukrem lub makiem.
3. Piec w nagrzanym do 180 C piekarniku na złoty kolor.



Smacznego!

6 komentarzy:

  1. Witam.Choć już "parę" lat minęło od mojego dzieciństwa to rzeczywiście mogę potwierdzić iż jest to smak z tamtych lat.Do dziś goszczą na mym stole bardzo często-nie sposób aby nie wyszły,lekko listkują.Ja często robię z nich poduszeczki z owocami,gł.jabłko z cynamonem,mmmm.Moje dzieci też już je powielają u siebie w domu,a Mamunia-Babunia do tej pory piecze genialne rogaliki makowo-orzechowe właśnie z tego przepisu.U nas tylko jedna różnica-składników nie siekamy,a przepuszczamy przez praskę do ziemniaków+mąka.Genialne ciasto,cudowny,delikatny smak,są super.Pozdrawiam Magda

    OdpowiedzUsuń
  2. W moim domu też są bardzo lubiane. Zawsze znikają błyskawicznie, dlatego podwajam porcję. Masz rację, świetne są z nadzieniem. Ja nadziewam rogaliki, a ciasteczka tylko posypuję cukrem pudrem lub kryształem (albo brązowym), ale wtedy przed pieczeniem. Pozdrawiam, Aleex.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam - dziś je robiłam i to nie mój smak, są takie jakieś nijakie. Lubię wyraziste smaki a te ciastka są w dodatku ciężkie a nie kruche.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba coś zrobiłaś nie tak, bo dobrze przygotowane ciasteczka są leciutkie i kruchutkie. W żadnym razie nie są ciężkie. Co do smaku - to my go określamy dodając cukier lub sól. Pozdrawiam, Aleex.

      Usuń
  4. Nie wiem co maja te ciasteczka ale moj maz je uwielbia... co mnie cieszy. Osobiscie dodaje troche proszku do pieczenia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Cieszę się, że Wam smakują :) Pozdrawiam, Aleex :)

    OdpowiedzUsuń