.

.

niedziela, 25 lipca 2010

Schab ze śliwką wg Aleex





Dzisiaj postanowiłam przygotować dla rodziny wyśmienity obiad. Upiekę schab według mojego specjalnego przepisu. Zazwyczaj pieczony schab jest mało soczysty i dlatego niezbyt chętnie jedzony, szczególnie przez dzieci. Mnie też nie zawsze się udawał. Jednakże wiele lat praktyki, metoda prób i błędów oraz chęć osiągnięcia takiego smaku, który dla nas będzie idealny sprawiły, że dzisiaj mój schab jest niezwykle lubiany zarówno przez domowników jak i gości. Ponieważ moja rodzina nie lubi nadziewanego mięsa, przyrządzam schab ze śliwką inaczej. To pyszne, aromatyczne mięso często przygotowuję podczas świąt, ale także wtedy, gdy mamy ochotę na coś pysznego. Nam bardzo smakuje, więc dzielę się z Wami tym przepisem. Jeśli chcecie pochwalić się swoim kunsztem kulinarnym, polecam…

Składniki:

• 1,5 kg schabu bez kości
• vegeta
• 3 ząbki czosnku
• 5-6 śliwek (suszonych lub kalifornijskich)
• masło (3/4 kostki)

Sposób przygotowania:

1. Schab umyć, nie ścinać błon, możemy pozbyć się tłuszczu, jeśli taki znalazłby się na kawałku mięsa. Natrzeć vegetą i obłożyć plasterkami czosnku.



2. Mięso wstawić do lodówki na noc. Następnego dnia obłożyć mięso pokrojonymi w plasterki śliwkami.



3. Po krótkim leżakowaniu przykryć mięso plastrami masła tak, aby całe znalazło się pod nim.



4. Włożyć schab do rękawa foliowego, wlać do środka szklankę wody, naciąć rękaw i wstawić do piekarnika.
5. Piec w piekarniku nagrzanym do 200 stopni C ok 1,5 godz. 15 minut przed końcem pieczenia rozciąć rękaw , aby mięso się przyrumieniło.



6. Po upieczeniu kroić schab na plastry. Podawać polany wytworzonym sosem z plasterkami śliwek lub bez nich - jeśli ktoś za nimi nie przepada.



Smacznego.

10 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie dania!
    Zapraszam na mój blog na nowy adres
    lubie.gotowac.com

    OdpowiedzUsuń
  2. pyszne miesko:) wyglada smacznie:) super taki obiadek:)

    OdpowiedzUsuń
  3. o, u nas często w domu taki schab się robi. Pyszny jest!

    OdpowiedzUsuń
  4. Nam też bardzo smakuje :)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Beatko - dziękuję za zaproszenie. Będę zaglądać :)))

    OdpowiedzUsuń
  6. czy piekarnik ma być włączony góra i dół i ile porcji wychodzi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piekłam ten schab w tradycyjnej kuchence gazowej, w której grzanie było tylko od dołu. W elektrycznej zazwyczaj piekę w opcji dół + termoobieg. Co do ilości porcji - zależy to od wielkości schabu i grubości krojonych plasterków. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  7. dziękuję za odpowiedź, a czy ten schabik można przygotować wcześniej i gotowy już zamrozić,bo chciałam przygotować go na chrzciny a przy natłoku prac szukam czegoś co można zrobić wcześniej a później tylko odgrzać.pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem zwolenniczką świeżego jedzenia, szczególnie podczas większych uroczystości. Nie odpowiem więc na Twoje pytanie, bo nie sprawdzałam, czy potrawa nie straci na smaku lub soczystości. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  8. Jak dla mnie rewelacja! Zdecydowanie wolę taki sposób, niż nadziewanie śliwką w środku ��

    OdpowiedzUsuń