.

.

piątek, 13 kwietnia 2012

Karkówka obiadowa wg Aleex



Mam wrażenie, że święta były wieki temu. Po powrocie do pracy pojawiło się tyle problemów, że brakuje godzin w dobie na ogarnięcie wszystkiego. W związku z tym o wolnym weekendzie mogę zapomnieć. Na szczęście otaczają mnie ludzie, na których mogę liczyć. Fajnie mieć taką ekipę po swojej stronie.
Po późnym powrocie z pracy i zakupach, dla chłopaków przygotowałam szybki obiad - pyszną karkówkę. Ponieważ zniknęła błyskawicznie, wnioskuję, ze nie tylko łatwo się ją robi, ale też świetnie smakuje. Polecam.


Składniki:

• kilka plastrów karkówki (ilość zależy od apetytów)
• 1 cebula
• przyprawy: sól, Delikat Knorr’a do mięs, czosnek
• olej

Sposób przygotowania:

1. Karkówkę pokroić w plastry.



2. Każdy plaster mięsa natrzeć przyprawami z obu stron.



3. Oprószone przyprawami mięso włożyć do miseczki i skropić olejem.



4. Miseczkę z mięsem przykryć woreczkiem foliowym i wstawić do lodówki przynajmniej na kilka godzin. Ja zostawiłam na całą noc.
5. Cebulę obrać, pokroić w plasterki.



6. Naszykować rękaw foliowy do pieczenia. Włożyć do środka plastry mięsa i rozłożyć na nich i pomiędzy nimi cebulę.



7. Do miseczki, w której leżało mięso, wlać wodę (ok. 1,5 szklanki). Będzie ona zabarwiona trochę pozostałością po przyprawach i wymieszana z olejem. Wodę wlać do rękawa z mięsem. Zamknąć rękaw i nakłuć.





8. Wstawić mięso do piekarnika nagrzanego do 200 stopni C. Piec 1,5 godziny.



9. 15 minut przed końcem pieczenia rozciąć rękaw i, jeśli woda całkiem wyparowała, dolać jeszcze odrobinę. Dopiec mięso.



10. Podawać z ulubionymi dodatkami.



Smacznego.

3 komentarze:

  1. a ja mam wrażenie jakby święta skończyły się wczoraj:P ani przed, ani w trakcie, ani po nich nie odpoczęłam tak jakbym tego chciała;) karkówka wygląda bardzo pysznie;)
    pozdrawiam i zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie wstawiłem karkóweczke w przyprawach do lodówki. Żona wróci z pracy i obiadek pyszny bedzie juz na stole. Pzdrawiam

    OdpowiedzUsuń