.

.

piątek, 6 grudnia 2013

Czas na pierniki!



Ostatnie tygodnie zlewają się w mojej głowie w jedno pasmo. Jak zauważyła wczoraj moja koleżanka, tydzień miał dla mnie tylko dwa dni – poniedziałek i piątek. Zaczynałam pracę rano i kończyłam późnym wieczorem, przemierzałam kilometry dróg, ale dziś wreszcie ten szaleńczy galop zakończył się sukcesem. Moja szkoła podpisała umowę na dofinansowanie do projektu unijnego. Udało nam się pozyskać ponad milion złotych. To ogromne pieniądze, które przez kilkanaście miesięcy dobrze przysłużą się uczniom. Zyskamy także wspaniałe wyposażenie do szkolnych pracowni, co mnie szczególnie cieszy. Mam więc nadzieję, że moja chwilowa nieobecność na blogu, którą ostatnio zapewne zauważyliście, zostanie przez Was zrozumiana.

Ale wracam na dobre. Już planuję działania w kuchni, szykuję się do wypróbowania nowych przepisów. Na nowości zapraszam już jutro. A dziś… czas na pierniki! Kto z Was przygotował ciasto na dojrzewający piernik staropolski, pora przynieść je z chłodnego miejsca i piec, piec, piec, by zdążył zrobić się pyszny na Święta.


Aleex

8 komentarzy:

  1. będę piekła pierwszy raz,okropnie się denerwuję,czy się uda,czy pierniki będą odpowiednio miękkie,trzymaj za mnie kciuki,wiekopomna chwila już jutro
    pozdrawiam GOSIA.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu - wszystko będzie dobrze :) W razie czego pytaj :) Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  2. Ja nie mogłam się doczekać tego cudownego zapachu w całym domu i upiekłam już 4 grudnia:) Tak jak w ubiegłym roku wyszły idealne.Leżą teraz zawinięte w ściereczkę na parapecie a ja zawsze przechodząc koło nich nie mogę się powstrzymać i je wącham:) Dziękuję za super przepis!

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam, pierwszy raz będę robiłam ten piernik czy jeżeli zrobiłam ciasto 5.11 to moge piec go w nd albo w przyszłym tyg? Ile czasu taki piernik już upieczony musi postać aby był pyszny na Święta? Pozdrawiam Malgosia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu - możesz piec pierniki już w ten weekend. Wszystkie informacje dotyczące przechowywania, przekładania i przygotowania są tutaj:
      http://kuchniaaleex.blogspot.com/2011/11/dojrzewajacy-piernik-staropolski-wg.html
      Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń
  4. Dziękuje bardzo za szybką odp. :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czas najwyższy na pierniki....uwielbiam ten czas:-)

    OdpowiedzUsuń