.

.

piątek, 21 lutego 2014

Kurczak po azjatycku wg Aleex



Nareszcie piątek. Aż nie do wiary, że tydzień ferii zimowych za nami. Codziennie zaglądałam do pracy na kilka godzin, a po powrocie do domu znów siedziałam w papierach. Wcześniej planowałam, że w ferie nadrobię wszystkie zaległości i podgonię robotę. Mam nadzieję, że wystarczy mi czasu.
Na szczęście w ferie mam też czas, aby pogotować trochę dobrych rzeczy dla chłopaków. Dziś serwowałam, zgodnie z zapowiedzią, danie inspirowane Azją.
Po alkoholu i deserze nadszedł czas na danie główne – kurczaka po azjatycku w sosie. Produkty łączyłam „na wyczucie”, ale efekt końcowy okazał się po prostu pyszny. Sos miał aksamitną konsystencję i idealnie oblepiał ziarenka ryżu, z którym go podałam. Nawet Dario, ostrożnie podchodzący do wszelkich nowinek, był naprawdę zachwycony. To co? Może spróbujecie?


Składniki:

• 50 dag piersi z kurczaka
• 1 duża lub 2 małe czerwone cebule
• 2 ząbki czosnku
• 1 marchewka
• 1 opakowanie warzyw chińskich z dodatkiem grzybów Mun
• 1 słoik sosu do woka (Wok Sauce/ Ajam pangang)
• ½ słoiczka pędów bambusa
• 1 łyżka Sweet Chilli Sauce
• 5-6 łyżeczek mleczka kokosowego
• 2 łyżki sosu sojowego
• 1 łyżeczka soku z cytryny
• sól morska do smaku
• olej

Sposób przygotowania:

1. Kurczaka opłukać pod zimną wodą, pokroić w paseczki i przełożyć do miseczki. Dodać do niego 2 łyżki sosu sojowego i 1 łyżeczkę soku z cytryny. Wymieszać i odstawić.




2. Cebulę pokroić w piórka, obraną marchewkę pokroić w słupki.



3. Na patelni rozgrzać 2-3 łyżki oleju, podsmażyć cebulę, dodać przeciśnięte przez praskę ząbki czosnku i też podsmażyć, cały czas mieszając. (Przypalony czosnek będzie gorzki!)



4. Do cebuli z czosnkiem dodać pokrojoną marchewkę i także podsmażyć.


5. Na patelnię wsypać warzywa chińskie, wymieszać.


6. Pędy bambusa ze słoiczka pokroić w słupki. Dodać do warzyw. Całość dusić kilka minut razem na patelni.



7. Podduszone warzywa przełożyć do miseczki.


8. Na patelnię wlać ponownie 2 łyżki oleju, rozgrzać i włożyć pierś kurczaka wraz z sosem sojowym.


9. Mięso podsmażyć na patelni do chwili, aż straci wygląd surowizny.


10. Wówczas dodać podduszone wcześniej warzywa. Wymieszać.


11. Na patelnię wlać cały słoiczek Wok Sauce/ Ajam pangang. Dodać także 1 łyżkę Sweet Chilli Sauce (nie przesadzić, sos jest naprawdę ostry).





12. Całość doprawić do smaku solą morską. Dusić kilka chwil, aby smaki się połączyły.


Taką wersję sosu można już podawać z ryżem. Smakuje świetnie. Ja jednak połowę sosu połączyłam z 3 łyżeczkami mleczka kokosowego – pycha!


13. Do gotującego się sosu dodać mleczko kokosowe. Wymieszać, aż się rozpuści i konsystencja sosu zmieni się na aksamitną.



14. Sos, obojętnie w jakiej wersji (z mleczkiem lub bez), podawać z ryżem.


Smacznego.

2 komentarze:

  1. Dzień dobry Pani!. Chciałam sie zapytać gdzie mogę kupić te sosy które Pani prezentuje?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są dostępne w Lidlu, w dziale "Kuchnie świata". W mniejszych sklepach Lidla są dostępne podczas tygodni tematycznych. Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń