.

.

piątek, 11 marca 2016

Kolorowa sałatka z krewetkami wg Aleex


Zmogła mnie grypa. Paskudna. Taka z gorączką, bólem mięśni, zapaleniem krtani. Leżę popołudniami w domu i śpię. Zawsze tak mam, że mój organizm przesypia chorobę. Cieszę się z tego, bo łatwiej jest wyłączyć świadomość i pod kocem przeczekać najtrudniejsze objawy choroby. Dziś popołudniu wstałam z łóżka z postanowieniem, że zrobię dla moich chłopców obiad. Niestety, na postanowieniu i chęciach się skończyło. Na gotowanie nie miałam siły, więc zrobiłam sałatkę. Jadłam ją pierwszy raz u mojej koleżanki, Magdy, i już wtedy wiedziałam, że wykorzystam przepis także w mojej kuchni. Sałatka jest świetna. Robi się ją w kilka minut, wygląda bardzo apetycznie i znakomicie smakuje. Na pewno sprawdzi się na wszystkie okazje, również na zbliżające się święta. U nas dzisiaj zamiast obiadu. Polecam.

Składniki:

• 250 g różnych sałat
• 200 g średnich krewetek
• 100 g pomidorków koktajlowych
• 3 ząbki czosnku
• 1 łyżka oleju
• 1 łyżka masła
• natka pietruszki
• sos winegret (może być gotowy)

Sposób przygotowania:

1. Sałaty opłukać, odsączyć, przełożyć do miski.


2. Polać je sosem winegret, dokładnie wymieszać.



3. Na patelni rozgrzać olej i masło.


4. Przecisnąć ząbki czosnku przez praskę, podsmażyć na patelni, ale nie rumienić, bo będzie gorzki.



5. Do czosnku na patelni włożyć krewetki, opłukane i osuszone w ręczniku papierowym. Można użyć krewetek mrożonych, ale najlepiej najpierw je rozmrozić, opłukać i osuszyć.


6. Krewetki dusić na maśle ok. 5 minut, od czasu do czasu mieszając.
7. Pod koniec duszenia dodać posiekaną natkę pietruszki.


8. Wyłączyć gaz, krewetki posolić.


9. Na płaski półmisek wyłożyć różnokolorowe sałaty z sosem.


10. Poukładać pomidorki koktajlowe.


11. Na wierzchu rozłożyć gotowe krewetki.


12. Całość polać odrobiną uduszonego czosnku z patelni.



13. Podawać z tostami posmarowanymi masłem czosnkowym.


Smacznego.

2 komentarze:

  1. Witam pani Agnieszko. Proszę podpowiedzieć gdzie Pani kupuje krewetki bo bardzo bym chciała zrobić taką sałatkę na Święta. Albo chociaż jakie kupić najlepiej. Pozdrawiam serdecznie 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Krewetki kupuję w Lidlu. Mam tam najbliżej z pracy i jakościowo są dobre. Proszę wybierać do sałatki takie średniej wielkości. Pozdrawiam :)

      Usuń