.

.

wtorek, 1 marca 2016

Zakąska do wódeczki, czyli pyszny chlebek wg Aleex


Zerknęłam na wyniki głosowania w konkursie na Bloga Roku. Mój blog znalazł się w drugiej dziesiątce. Całkiem niezły wynik, pomyślałam. Tym bardziej, że u mnie nie ma pięknych, stylizowanych fotografii ani wegańskiego jedzenia. Bardzo dziękuję wszystkim, którzy wysłali sms w głosowaniu.
Po przejrzeniu listy blogów z pierwszej piątki, weszłam do kuchni z konkretnym zamiarem. Zaczęłam przygotowywać składniki do nowego dania. Dario zajrzał do mnie i zapytał:
- Co robisz?
- Zakąskę do wódki.
Oczy mojego męża zrobiły się okrągłe jak spodki:
- Co takiego?
- Zakąskę do wódki – powtórzyłam.
Dario zaczął się śmiać:
- To akurat w sam raz dla Ciebie.
Z godnością odpowiedziałam:
- Nawet jeśli ja nie piję wódki, to nie znaczy, że nie mogę zrobić zakąski. Na przykład do wina dla mnie lub piwa dla Ciebie.
- No pewnie, że możesz – powiedział mój mąż wyraźnie zaciekawiony.
No to zrobiłam. Skorzystałam z pomysłu nomada79, trochę go zmodyfikowałam. Zakąska wyszła przepyszna. Świetnie smakuje na gorąco, chrupiąca, prosto z piekarnika, ale także na zimno. Nawet jeśli nie przepadacie za alkoholem, tak przygotowany chlebek znakomicie się sprawdzi się na każdej imprezie domowej i plenerowej. Koniecznie spróbujcie go zrobić. Naprawdę warto
.

Składniki:

• 1 chleb średniej wielkości
• 120 g masła
• 3 pęczki szczypiorku z cebulką
• 3 ząbki czosnku
• 150 g żółtego sera
• 1 duża kulka mozzarelli
• kilka cieniutkich plasterków chudego boczku
• sól, pieprz

Sposób przygotowania
:

1. Masło rozpuścić, przestudzić.


2. Szczypiorek pokroić razem z cebulką. Dodać do masła. Wymieszać.



3. Do masła ze szczypiorkiem wcisnąć 3 ząbki czosnku.



4. Doprawić solą i pieprzem.


5. Chleb pokroić w kostkę w taki sposób, aby nie przeciąć spodniej skórki.





6. Każdą „kromkę” chleba smarować masłem z dodatkami. Trzeba to zrobić dokładnie, aby w żadnym miejscu chleb nie był suchy.




7. Plasterki sera żółtego wkładać między poziome nacięcia.


8. Kawałeczki mozzarelli wciskać między nacięcia pionowe.


9. Nieregularnie powtykać w nacięcia kawałeczki boczku.



10. Nafaszerowany chlebek owinąć folią aluminiową i wstawić do piekarnika nagrzanego do 190 stopni C z termoobiegiem na 20 minut.




11. Podawać z lampką wina.



Smacznego.

3 komentarze:

  1. Trzymam kciuki.Zagłosowałam już wcześniej bo lubię,korzystam i dobrze się u Ciebie czuję.Wypróbowałam już wiele przepisów i świetnie się sprawdziły.Chętnie polecam je znajomym.Marzy mi się Twoja książka,oczywiście z autografem:)Pozdrawiam,Joanna

    OdpowiedzUsuń
  2. witam. Fajnie wygląda. tylko mam pytanko - jak to jeść ? :)kroić ,łamać ?pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sposób jedzenia jest dowolny i zależy od towarzystwa ;) W warunkach swojskich można odrywać po kosteczce oblepionej serem i nasączonej masłem z dodatkami. Jeśli ma być bardziej elegancko, można chleb pokroić :) Pozdrawiam, Aleex :)

      Usuń