.

.

niedziela, 10 kwietnia 2016

Udziec jagnięcy z czosnkiem wg Aleex


Przez długi czas uważałam, że jagnięcina jest trudna w przygotowaniu. Nie byłam też przekonana do jej nieco specyficznego smaku. A jednak, kiedy trafiłam na udziec jagnięcy w dobrej cenie, postanowiłam przełamać swoje obawy i uprzedzenia. I co? I dobrze, że przygotowałam udziec w swojej kuchni. Bardzo smakował nam wszystkim, wybrednemu Młodemu także. Polecam.

Składniki:

• 1 udziec jagnięcy, 1–2 kg
• 1 cebula
• 3 – 4 ząbki czosnku
• mleko
• sól, pieprz, przyprawy
• smak mięsny

Sposób przygotowania:

1. Udziec opłukać, osuszyć i uformować, wiążąc mocną nicią. Ja kupiłam udziec już uformowany, z gałązką rozmarynu.


2. Udziec włożyć do dużego naczynia i zalać mlekiem. Odstawić w chłodne miejsce na 2-3 godziny, od czasu do czasu przewracając.
3. Mięso naszpikować czosnkiem pokrojonym w słupki. Natrzeć solą, pieprzem i ulubionymi przyprawami, obłożyć ćwiartkami cebuli. Wstawić do lodówki przynajmniej na 3 godziny lub na całą noc.


4. Udziec włożyć do rękawa foliowego, dodać pokrojoną w ćwiartki cebulę i wlać ok. 1,5 szklanki smaku mięsnego (patrz: Porady Aleex).


5. Piec w piekarniku nagrzanym do 190 stopni C przez 1,5 – 2 godziny, w zależności od wagi mięsa.
6. 5 minut przed końcem pieczenia rozciąć ekran, aby mięso się przypiekło.


7. Wyjąć mięso z piekarnika i przed pokrojeniem, dać mu odpocząć 5 minut.
8. Podawać z ulubionymi dodatkami.


Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz