.

.

piątek, 28 kwietnia 2017

Greckie pulpeciki z fetą wg Aleex


Ten tydzień był niezwykle intensywny. Wizyty kontrolne z mamą w szpitalu, spotkania, zebrania redy pedagogicznej, klasyfikacja uczniów klas maturalnych, wyjazdy. Zwieńczeniem tego galopu był dzisiejszy dzień i uroczystość ukończenia szkoły przez kolejny rocznik młodzieży, która wędruje w świat. Przed nimi jeszcze matura, ale dzisiaj stali się absolwentami szkoły średniej. Żegnaliśmy się i nie brakowało podczas tych ostatnich spotkań ani wzruszeń, ani emocji. Fajni ludzie odeszli ze szkoły. Mam nadzieję, że im się powiedzie w dorosłym życiu.
Do domu wpadłam jakby się paliło. Mimo baaaardzo trudnego dnia uskrzydliła mnie wiadomość, że za rok znów jedziemy z młodzieżą do Grecji. Tym razem na praktyki wyjadą aż trzy różne zawody. Bardzo mnie to cieszy, bo takie wyjazdy bardzo uatrakcyjniają ofertę edukacyjną szkoły. Z tej radości obiad zrobiłam oczywiście po grecku. Na zakończenie tygodnia greckiego w Lidlu przygotowałam pulpeciki z fetą. W oryginale mięso było jagnięce lub cielęce, ja miałam mieloną szynkę wieprzową, która musiała mi wystarczyć. Pulpeciki okazały się przepyszne. Tak samo dobre, jak w Grecji. Koniecznie wypróbujcie je w swojej kuchni. I podajcie z antipasti – u mnie z oliwkami z czosnkiem i fantastycznymi pikantnymi papryczkami z fetą. Polecam.


Składniki:

• 500 g mięsa mielonego ( u mnie z szynki)\
• 1 średnia cebula
• 1 duży ząbek czosnku
• 1 łyżka bułki tartej
• 1 łyżka oleju
• 1 jajko
• przyprawy: sól, pieprz, czosnek
• kilka kostek fety

Sposób przygotowania:

1. Garść mielonego mięsa, jajko, cebulę i ząbek czosnku włożyć do blendera. Dodać przyprawy i zmiksować na gładką masę.


2. Wymieszać z resztą mięsa mielonego.


3. Fetę pokroić w kostkę.


4. Porcje mięsa rozpłaszczyć na dłoni. Położyć kawałek fety.


5. Formować okrągłe pulpeciki, oprószyć je bułką tartą i obsmażyć na mocno rozgrzanym oleju ze wszystkich stron.



6. Pulpety przełożyć do foremki razem z olejem, można dołożyć ugotowane ziemniaki.


7. Wstawić na 15 minut do piekarnika nagrzanego do 200 stopni C (opcja dół + termoobieg).


8. Przełożyć na talerz. Podawać z ulubionymi dodatkami.



Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz