.

.

środa, 8 listopada 2017

Pancakesy z dyni wg Aleex


Dynia jest świetna! Nie miałam pojęcia, że daje aż tyle możliwości i można ją wykorzystywać pod wieloma postaciami. W tym roku, “z pewną taką nieśmiałością”, sięgnęłam po nią po raz pierwszy, a już na dobre zadomowiła się w mojej kuchni. Wypróbowałam już zupę dyniową, dyniowe puree i placuszki z dyni, które smakują lepiej niż placki ziemniaczane. Kilka dni temu znów sięgnęłam po jesienną dynię. Tym razem wykorzystałam przepis z kwestii smaku na pancakesy, oczywiście z dodatkiem dyni. Do puszystych placuszków dodajemy dyniowe puree. Ja przygotowałam je wcześniej, część zamroziłam, a druga część spokojnie czekała w lodówce na swój czas. I nadszedł wreszcie. Pancakesy z dynią smakują rewelacyjnie. Są puszyste, mięciutkie i cudownie pomarańczowe. Doskonałe z cukrem pudrem i śliwkowymi powidłami. Zresztą zjedzcie je z tym, czym chcecie, ale koniecznie, koniecznie wypróbujcie.

Składniki:


• 200 g purée z upieczonej dyni
• 50 g jogurtu naturalnego (opcjonalnie)
• 2 jajka
• 2 łyżki oleju roślinnego lub roztopionego masła
• 2 - 3 łyżki cukru
• 1 i 1/3 szklanki mąki pszennej
• 2 łyżeczki proszku do pieczenia
• mała szczypta soli
• dodatki: np. cukier puder, powidła śliwkowe

Sposób przygotowania:

1. Do miski włożyć porcję purée z dyni. Jeśli puree jest bardzo gęste, można dodać jogurt. Ja go pominęłam. Wymieszać.


2. Dodać jajka, 2 łyżki oleju (lub roztopionego masła) i cukier. Ponownie wynieszać.




3. Do masy dodać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia oraz solą. Wszystkie składniki połączyć delikatnie rózgą do momentu powstania gładkiej i jednolitej masy.




4. Rozgrzać patelnię i posmarować ją olejem lub masłem klarowanym.


5. Nakładać po 1 pełnej łyżce ciasta, zachowując odstępy.


6. Pancakesy smażyć na niezbyt dużym ogniu, do czasu aż urosną i będą ładnie zrumienione (przez około 2,5 minuty).
7. Odwrócić na drugą stronę i smażyć do zrumienienia, przez około 2 minuty. Przed smażeniem następnej partii patelnię wyczyścić ręcznikiem papierowym.


8. Pancakesy posypać cukrem pudrem, podawać z powidłami śliwkowymi.



Smacznego.

3 komentarze: